Stelt je zich eens voor dat je een eenvoudige aanpassing op je website zou doen en dat u direct een boost ziet in uw lokale seo.
Of nog beter:

Wat als er 7  van deze local seo tips zijn…

Met al deze lokale seo tips die ik ga delen in dit bericht, word je lokale seo en daarmee je bezoekers aantal verbeterd in de omgeving van je bedrijf.

7 praktische local seo tips die je kunt gebruiken om uw positie in Google lokaal te verbeteren.

Wat is Local seo

Local Seo zijn alle optimalisatie die je doet om de vindbaarheid van je website te verbeteren in je stad of dorp. Dat helpt bijvoorbeeld als iemand in de buurt is, van je bedrijf en op een gerelateerde zoekterm zoekt. Ook helpt het als mensen zoeken naar een dienst met daarachter een plaatsnaam of provincie zoals bijvoorbeeld: kapper Den Haag.

Google mijn bedrijf

Google mijn bedrijf is één van de belangrijkste manieren om als bedrijf online aanwezig te zijn. Dat komt omdat klanten snel en makkelijk de belangrijkste informatie zien over jou bedrijf en wat je te bieden hebt. Een ander voordeel is dat je meer bezoekers naar je website krijgt. Uit onderzoek van Google blijkt bedrijfsvermeldingen met foto’s 35% meer kliks hebben naar hun website en 42% meer mensen een route via Google maps aanvragen. 

Up-to-date informatie

Al je gegevens over je bedrijf kun je makkelijk bewerken in het dashboard van Google mijn bedrijf. Wees zo uitgebreid mogelijk met het toevoegen van alle informatie. Hoe meer informatie je toevoegt hoe groter de kans is dat mensen doorklikken naar je website of even contact opnemen.

Google mijn bedrijf is belangrijk voor lokale vindbaarheid, lokale seo en local seo

Gebruik maken van Google post voor lokal seo

Een tijdje geleden is Google Posts geïntroduceerd in Nederland. Google post is te gebruiken voor alle bedrijven met een Google Mijn Bedrijf account. Google geeft bedrijf eigenaren zo de mogelijkheid om artikels, de laatste acties of evenementen  aan de rechterkant van de zoekmachine te publiceren en daar mee hun bedrijf te promoten.

Reviews

Reviews zijn belangrijk voor je lokale Seo. Als je veel reviews heb, laat je zien aan Google dat je actief bent. Door goede reviews kun je domineren in je lokale seo. Als je in Apple kaarten een beter uitstraling wilt, kun je gebruik maken van Yelp. Met Yelp kun je reviews achterlaten bij bedrijven. Apple kaarten maakt gebruik van die data om reviews te tonen.

Gebruik maken van Google post voor je Lokale Seo en meer lokale vindbaarheid.

Lokale Seo optimaliseren voor je website

Op je website zelf, kun je ook veel verbeteren om nog beter gevonden te worden. De volgende tips vallen allemaal onder basis optimalisatie voor je website en lokale seo. Wil je meer weten over seo lees dan dit artikel: seo voor beginners.

De Titel

De titel moet minder dan 70 tekens lang zijn (probeer rond de 60 tekens te zitten). De Titel tag moet je veranderen op elke pagina. Dat is belangrijk omdat Google je pagina’s anders als duplicate content gaat zien, waardoor je lager in Google komt te staan. De titel moet relevant zijn voor je publiek en het moet uitleggen waar de pagina over gaat.

Meta beschrijving

De meta beschrijving is alleen in Google te zien en moet minder dan 156 karakters lang zijn. Het is als het ware een omschrijving van je pagina. Verder telt de meta beschrijving niet streng mee voor je ranking, wel is het belangrijk om altijd je meta beschrijving in te vullen omdat het mee helpt voor meer bezoekers naar je website. Maar ook helpt het om als bezoeker te begrijpen waar de pagina over gaat.

H tags

Met een H tag geef je aan hoe belangrijk dat kopje is voor de pagina. Dus bijvoorbeeld de titel krijgt altijd een H1 tag omdat de titel belangrijk is voor je pagina. De overige tags H2, H3, H4, H5 en H6 zijn ervoor om de tussen kopje op je website belangrijker te maken voor Google.

Gebruik de H tags niet de vaak, omdat ze dan minder belangrijk worden voor Google. Een belangrijke tips is om nooit de H1 tag vaker dan één keer te gebruiken.

Url

Het is belangrijk om ‘SEO-vriendelijke’ URL’s aan te maken (website links). Houd de URL zo kort mogelijk, maar zet de zoekterm waar je op wilt scoren zover mogelijk naar voren.

Alt-tag bij een Afbeeldingen 

Het is erg belangrijk om elke afbeelding een alt tag geven. Een alt tag zorgt ervoor dat Google begrijpt waar de afbeelding over gaat. Maar ook voor je Seo is het belangrijk om de alt-tag altijd in te vullen. Wanneer je op de juiste manier gebruikmaakt van de alt-tag, zul je ook in de resultaten van Google Afbeeldingen worden getoond.

SEO optimalisatie laten doen?

Wil je met je website bovenaan Google komen te staan, wanneer mensen zoeken naar jouw Dienst of Product? Door gebruik te maken van SEO optimalisatie kan ik dit voor je doen.

  • Hoe meer bezoekers, hoe meer kans op klanten;
  • Een hogere positie zorgt voor meer kliks naar je site
  • Je website wordt gezien als erg betouwbaar
  • Hoe meer bezoekers, hoe meer kans op klanten;

Website aanmelden bij externe websites

Om meer naambekendheid te krijgen op internet is het handig om je bedrijf aan te melden bij lokale websites en bedrijfsregisters. Hierbij is het belangrijk dat je overal hetzelfde adres invult. Enkele voorbeelden van bedrijfsregisters zijn Yelp, Cylex Bedrijvengids en Drimble.

Rich markup toevoegen aan je website voor betere lokale seo

Google doet er alles aan om je website zo goed mogelijk te begrijpen. Om je website beter te begrijpen kun je Google een handje helpen. Dat kan bijvoorbeeld bij je adresgegevens op je website. Door een zogenaamde rich snippet toe te voegen bij je adres, snapt Google beter wat je bedoeld.

Een Rich Snippet is extra informatie die je toevoegt aan de html-tags van je website, waarmee Google die de site probeert te begrijpen helpt door aan te geven wat bijvoorbeeld het telefoonnummer is.

Als het niet lukt om een rich snippet in te voegen kan ik je altijd helpen, neem daarvoor even contact op. Hier onder ziet u een rich snippet van contactgegevens. Die u kunt gebruiken voor u eigen website.

<div itemscope itemtype="//schema.org/LocalBusiness">
<span itemprop="name">Bedrijfsnaam</span>
<div itemprop="address" itemscope itemtype="//schema.org/PostalAddress">
<span itemprop="streetAddress">Dam 1</span>
<span itemprop="postalCode">1234AB</span><span itemprop="addressLocality">Amsterdam</span>
</div>
Phone: <span itemprop="telephone"><a href="tel:+31612345678">0612345678</span> </div>

Als uitkomst zie je dan dit:

Bedrijfsnaam Dam 1
1234AB Amsterdam
Phone: 0612345678

Conclusie over lokale seo

Lokale seo wordt steeds belangrijker voor je bedrijf.  Het aantal mobiele zoekopdrachten stijgt steeds meer, maar ook de lokale zoekintentie stijgt. Door slim in te spelen op deze ontwikkeling, liggen er voor jou als lokaal bedrijf veel kansen.

Wees je concurrentie voor en maak gebruik van deze ontwikkeling. Ik hoop dat ik je met dit artikel geholpen heb.

Ik ben er benieuwd hoe je over lokale seo denkt. Laat het me weten door een reactie achter te laten.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *