Veel bedrijven vragen zich af, waarom het belangrijk is om te investeren in een website. Dat wil ik vandaag gaan uitleggen in dit artikel.

Verouderde website

Een veroudere website is vaak de belangrijkste reden. Webdesign veranderd zo snel, dat als een website 5 jaar oud is, de website vaak al verouderd is.

Als je website ouder is als 5 jaar en er al die tijd niets veranderd is, dan is het daar echt wel een keer tijd voor.

Als een website oud is, geeft dat een verkeerd beeld van je bedrijf. Vergelijk het met een groentewinkel. Als je binnenkomt in een groentewinkel en er ligt allemaal rot fruit, dan ga je snel weer uit de winkel.

Zo is het ook met een oude website. Als bezoekers op je website komen en het is een oude website. Waar lange tijd niets meer aan gedaan is. Dan zijn je bezoekers zo weer weg. De andere informatie op je website vertrouwen bezoekers ook niet meer.

Dat is natuurlijk zonde, hierdoor loop je klanten mis. Uiteindelijk kost een oude website je dus gewoon geld. Bij het laten maken van een nieuwe website is het wel belangrijk dat je een effectieve website laat maken. Een effectieve website is gericht op resultaat en conversie.

Trage website

Een trage website, is ook zeker een reden om voor een nieuwe website te gaan. Met een langzame website geef je de bezoekers van je website niet eens de kans om een goed beeld te krijgen van je website.

De gebruiksvriendelijkheid van je website is met een langzame website niet goed. Google gebruikt de snelheid van je website sinds 2018 als een ranking factor. Dat betekent dat Google je website snelheid mee neemt in de ranking voor de Google zoekmachine. Een snelle website helpt dan, om hoger in Google te komen en je hebt een gebruiksvriendelijke website.

Alle websites die ik maak zijn snel, maar ook kan ik helpen met het optimaliseren van je website snelheid. Meer informatie daarover op deze pagina.

Waarom is webdesign zo belangrijk geworden?

Uit onderzoek blijkt dat 75% van internet gebruikers toegeeft een vooroordeel te geven over de betrouwbaarheid van het bedrijf op basis van het webdesign.

Ook komt er uit onderzoek naar voren dat een nieuwe bezoeker gemiddeld 2,6 seconden de tijd neemt om een website te scannen en een eerste indruk zelfs al binnen 50 milliseconden gevormd wordt. 94% van de eerste indrukken zijn “design-gerelateerd”.

Een derde onderzoek laat zien dat onze aandachtsspanne sinds 2015 officieel lager is dan die van een goudvis.

Slechte gebruiksvriendelijkheid

Gebruiksvriendelijkheid van een website heeft veel te maken met de vorige onderwerpen. Een verouderd website is vaak niet zo gebruiksvriendelijk. De snelheid van een website is ook een onderdeel van een gebruiksvriendelijke website.

Een van de belangrijkste dingen bij een gebruiksvriendelijke website is hoe duidelijk de website ingedeeld is. Dus niet een menu met 12 linkje zoals hieronder:

Maar een duidelijker menu, meer zoals dit:

Het doel van de pagina is het belangrijkste van een pagina. Elke pagina op je website mag eigenlijk, maar 1 doel hebben. Als we het voorbeeld hierboven gebruiken, is duidelijk te zien dat bij het eerste menu alles ongeveer gelijk is. Terwijl in het tweede menu “Contact” er duidelijk uitspringt. De bezoeker hoeft minder na te denken, bij het tweede menu en zal sneller klikken.

Hoe vaker een bezoeker moet klikken om door je site te navigeren, hoe groter de kans dat de bezoeker afhaakt en je product of dienst ergens anders koopt. Daarom zorg ik met het maken van de website, om het zo eenvoudig mogelijk te houden voor de bezoeker van je website.

De websites die ik maak zijn geoptimaliseerd op snelheid. Het design van de website is modern en effectief. Door al deze dingen te verwerken in een website, ontstaat er een effectieve website die klanten oplevert.

Heb je nog vragen❓ Laat ze dan achter hieronder in de reacties.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *